Welkom bij Sandra de Jager

Ontdek het unieke aanbod en de inspirerende reis van:

Sandra de Jager

Als je haar profiel hebt verkend en nieuwsgierig bent geworden, sta je op het punt om een reis te beginnen die dieper gaat dan de woorden op het scherm.

Over: Sandra de Jager

Ik ben Sandra de Jager, getrouwd met Marco en moeder van een dochter en een zoon. Mijn passie is werken met mensen en ze begeleiden in hun zoektocht om weer goed voor zichzelf te zorgen. Ik zorg goed voor mijzelf door te genieten van mijn gezin, mijn hond en mijn katten. Yoga en wandelen in de bergen zijn daarnaast mijn grootste passies.

Mijn zoektocht naar een gezonde leefstijl

Ook voor mij was het zoeken. Zoeken naar wat nu een gezonde leefstijl is voor mij. Een aantal jaar geleden was ik nog werkzaam in de financiële dienstverlening. Daar heb ik altijd keihard gewerkt als adviseur en als lid van de ondernemingsraad. Ik wilde het beste voor de organisatie, voor mijn collega’s en voor de klanten. Maar de laatste jaren kwam er twijfel. Is dit nu echt wat ik wilde? De zoektocht ging langs diverse sollicitaties, een coachtraject, een leiderschapstraining. Zo leerde ik mezelf steeds beter kennen, en kwam ik er achter dat ik vooral goed was in het zorgen voor anderen en minder voor mezelf. Oh ja, en ik durfde mezelf vooral niet teveel te laten zien. Die keiharde werker op de achtergrond dat was ik. Een traumatische gebeurtenis en gepest worden in de brugklas hadden gezorgd voor een dikke muur om me heen. Daar kwam je niet zo makkelijk doorheen, maar ikzelf kwam er ook niet achter vandaan.

De klap kwam hard aan. een burn-out

Het harde werken, het zorgen voor anderen en mezelf uit het oog verliezen dat werd in  2013 teveel. Diagnose burn out en ik kon alleen nog maar huilen. Toen besloot ik dat het anders moest. En zette ik de eerste stap door van mijn passie mijn werk te maken. Ik volgde een opleiding tot yogadocent. En zo ben ik in 2015 gestart als zelfstandig yogadocent naast mijn baan. Maar ik werkte nog steeds keihard. Aan mijn bedrijf en bij mijn werkgever. En dat goed voor mezelf zorgen, dat schoot er nog vaak bij in. De omslag kwam na het zien van een webinar over leefstijlcoaching. Een slapeloze nacht heeft het me gekost. Zo zeker wist ik dat dit het was. Tijdens de opleiding leerde ik meer en meer over mezelf. Waarom ik de dingen deed zoals ik ze deed. En hoe ik mijn leefstijl kon veranderen. In deze blog lees je meer over hoe ik mijn opleiding beleefd heb.

Zelf de verantwoordelijkheid nemen

Coaching, de opleiding tot coach maar ook yoga en meditatie hebben mij laten inzien dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de keuzes die ik maak. En gezonde keuzes maken was voor mij extra belangrijk. Want door het jarenlange zorgen voor anderen, was mijn eigen gezondheid behoorlijk achteruit gegaan. Ik had last van eczeem, allergieen, en de auto- immuunziekte Hashimoto, een schildklieraandoening.  Door stil te staan bij mijn voeding, manier van denken, hoe ik omga met emoties en stress heb ik nu meer energie dan ooit. En zit ik lekker in mijn vel. En dat is wat ik in mijn coaching, yogalessen en voedingsadvies ook graag deel met anderen.

Diensten en Specialiteiten:

- Integraal Leefstijlcoach, Burnout- en Stresscoach en yogadocent

- Met Tweekracht en het MARK model kijkt zij verder dan alleen goede voeding en bewegen. Sandra maakt als coach en yogadocent de verbinding tussen lichaam en geest en kan je ondersteunen bij vragen rondom gezond leven, stress, zelfvertrouwen en keuzes maken.

Als coach ben in aangesloten bij de Nederlandse Orde van Beroepscoaches. Als yogadocent ben ik erkend door de Vereniging Yogadocenten Nederland

Contactgegevens:

Rating: 5 sterren